HOT ITEM!!

HOT ITEM !!







#BANTAL COMFORTER 2in1 RM40 #SET CADAR 4PCS POLYCOTTON RM22 >BELI 2 = RM40 # SET COMFORTER 7PCS QUEEN 100% COTTON RM80 #SET COMFORTER 7PCS KING RM199 #SET CADAR 4PCS 100% COTTON QUEEN RM32, SINGLE RM26 #SELIMUT COTTON QUEEN RM28, CADAR+COMFORTER ANGRY BIRD RM128, CADAR +COMFORTER KARTUN RM128



Tuesday 6 December 2011

PARCEL HILANG..!! OH! TIDAKKK!

Parcel yg ditunggu-tunggu

Pada 16/11/11 saya telah menghantar bungkusan berisi 5 biji bantal serbaguna 2 dlm 1 kepada customer saya dari Labuan melalui pos domestik. Mungkin kerana sebelum ini banyak sangat dengar cerita tentang 'masalah' penghantaran barangan melalui pos malaysia, hati saya sedikit risau..bimbang perkara yang sama berlaku kepada saya.. Pada masa yang sama, saya turut menghantar sampul berisi dokumen kepada cust dari Terengganu melalui pos laju.

Keesokan harinya, melalui semakan 'track & trace' pos malaysia, saya dapati dokumen untuk cust saya dari Terengganu telah selamat diterima..manakala untuk parcel cust dari Labuan masih berstatus 'pengeposan di kaunter kota kemuning'.. "ah..minggu depan sampai la tu" detik hati saya..

Hari berlalu..30/11/11 dpt sms drp cust kt Labuan "hi..nak tanya kenapa bantal saya tak sampai lagi?"..alamak..camana ni..saya terus berkira-kira..hari ni dah masuk 12 hari bekerja..takkan tak sampai lagi kot.. Besoknya saya telefon pejabat pos kota kemuning..pengurusnya sendiri yang angkat..katanya brg dah dihantar ke Glenmarie utk proses seterusnya..saya disuruh menghubungi cust service pos m'sia..saya call 1300300300 lalu buat aduan tentang masalah tu..saya cuma diberikan no repot dan diminta bersabar sementara siasatan dilakukan..

Besoknya, saya cuba follow up dgn cust service lagi..petugas yg sama menjawab panggilan saya dan memaklumkan siasatan masih dijalankan dan diminta menunggu sehingga 6/12/11..saya cuba bertanya tentang status brg yg dihantar..katanya tiada rekod terkini selain drp rekod hari pertama brg tu dipos..maknanya status brg tak diketahui..katanya mungkin barang masih di shah alam..ayoyo..brg belum bergerak..

Saya menunggu dgn penuh debar..nasib baik cust saya agak cool..tak la marah2 sbb brg belum sampai..nak tanya info terkini pun ayat mula dgn 'hi' je..baik betul cust ni..tapi disebabkan tu lah saya rasa sangat bersalah..akhirnya, saya buat keputusan..kalau la sampai 6/12 belum ada apa2 berita baik, saya akan pulangkan semula duit cust tu..masalah dgn pos m'sia biarlah saya sorang je yg tanggung..janji cust tak hilang kepercayaan kepada saya..saya akan bawa masalah ni ke tengah..

Pagi 6/12..saya berdebar2..masih mengharapkan ada berita baik drp pos m'sia.. Tepat 10.35am telefon berbunyi..drp pos m'sia.."bungkusan anda dah dihantar ke Labuan pkl 9 pagi td..dan akan diserahkan kpd penerima selewatnya esok"..Alhamdulillah..tu je ayat yg saya tunggu2..berkali2 pegawai pos di talian tu meminta maaf dan menerangkan sebab2 kelewatan..tak kisah la apapun..saya dah dpt berita gembira..terus sms cust tu..

Pukul 11.50am dpt msg drp cust ..brg dah sampai..Alhamdulillah..sekali lagi saya minta maaf kpd cust tu atas kelewatan penghantaran dan semoga dia tak serik berurusan dengan saya lagi..jawapannya memanjangkan lg senyuman saya.."takpe kesilapan pos malaysia..it's ok"..cayalah cust ni..baik punya orang..

Buat customerku PRESTELLA JOUTY.. Terima kasih atas kesabaran dan kerjasama anda..bertuah saya mendapat cust seperti anda..semoga anda terus menyokong saya.. TQ! TQ!

Terimalah Parcelmu..Prestella Jouty

No comments:

Post a Comment